مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۵۸ ب.ظ

اثر دعا در کلام امام رضا علیه السلام

                    

اثر دعا در کلام امام رضا علیه السلام

در نگاه امام رضا علیه السلام، دعا سلاح مؤمن و ستون دین و روشنایی آسمان و زمین است.[1]

حضرت رضا (ع) همواره به اصحاب خود می فرمودند:

علیکم بسلاح الأنبیاء؛

(بر شما باد به اسلحه انبیا.)

گفتند: «سلاح انبیا چیست؟» ایشان فرمودند: «دعا.»[2]

حضرت رضا (ع) از حضرت رسول (ص) سخنی درباره حضرت موسی (ع) بیان می کنند که نشانگر اهمیت ارتباط و انس و نجوای با خداست: موسی بن عمران (ع) گفتند: «بارخدایا، آیا تو دور هستی که فریاد بزنم یا نزدیکی که مناجات کنم؟» خداوند فرمود:

أَنَا جَلِیسُ مَنْ ذَکرَنِی؛

(من هم نشین کسانی هستم که در یاد من باشند.) موسی عرض کرد: «خداوندا، من گاهی درحالی قرار دارم که بزرگی تو مرا منع می کند که با تو سخن گویم.» خداوند فرمود:

یا مُوسَی اذْکرْنِی عَلَی کلِّ حَال؛

(ای موسی در هر حال با من سخن بگو و در یاد من باش.)[3]

پی نوشت ها

[1] عیون أخبار الرضا( ع)، ج 2، ص 37.

[2] کافى، ج 1، ص 468.

[3] عیون أخبار الرضا( ع)، ج 1، ص 127..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۴
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی