مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۱ ق.ظ

مناجات بسیار زیبای حضرت علی (علیه السلام)

مناجات بسیار زیبای حضرت علی (علیه السلام)

اللهم انی اسئلک الامان یوم لا ینفع مال و لابنون الا من اتی الله بقلب سلیم و اسئلک الامان یوم یعض الظلم علی یدیه یقول یالیتنی اتخذت مع الرسول سبیلا و اسئلک الامان یوم یعرف المجرمون بسیماهم فیوخذ بالنواصی و الاقدام و اسئلک الامان یوم لایجزی والد عن ولده و لا مولود هو جاز عن والده شیئا ان وعد الله حق و اسئلک الامان یوم لا ینفع الظالمین معذرتهم و لهم اللعنه و لهم سوء الدار و اسئلک الامان یوم لاتملک نفس لنفس شیئا و الامر یومئذ لله و اسئلک الامان یوم یفر المرء من اخیه و امه و ابیه و صاحبته و بنیه لکل امری منهم یومئذ شان یغنیه و اسئلک الامان یوم یود المجرم لو یفتدی من عذاب یومئذ ببنیه و صاحبته و اخیه و فصیلته التی توویه و من فی الارض جمیعا

ای خدا از تو می خواهم امان بده مرا روزیکه نه مال نفع دارد و نه فرزند مگر قلب پاک خداوندا از تو می خواهم مرا امان بده روزیکه ظالم از پشیمانی و حسرت انگشت به دندان می نماید و می گوید: ای کاش من با رسول حق صلی الله علیه و آله راه طاعت پیش می گرفتم ای خدا از تو سوال می کنم امان بدهید روزیکه گنه کاران بسیمایشان شناخته می شود پس موی پیشانی آنها را با پاهایشان بگیرند و در آتش دوزخ افکنند و از تو ایمنی می کنم در روز سختی که نه پدری بجای فرزند و نه فرزندی بجای پدر جزا و کیفر شود البته آن روز وعده خدا حق است و حقیقت و از تو درخواست ایمنی می کنم در روز سختی که مردم ظالم ستمگر عذر آنها پذیرفته نمی شود و عذرشان نفعی ندارد و بر آنان لعن خدا است.

ای خدا از تو ایمنی می خواهم در روزیکه هیچ کس قدرت بر کسی دیگر ندارد فرمان در آن روز خاص خداوند است و از تو می خواهم امان بدهید به من آنروزی که (یعنی: روز قیامت) شخص از برادر و مادر و پدر و زن و فرزندانش می گریزد و هر کس در آن روز توجه به کار خویش از غیرش بی نیاز دارد.

بار خدایا از تو در خواست ایمنی می کنم در روزی که کافر و یا بدکار آرزو کند که ای کاش می توانستی فرزندانش را فدای خود سازد تا از عذاب نجات پیدا کند.

و هم زن و برادر و قبیله اش که همیشه به حمایتش بر می خواستند و هر که در روی زمین است همه را فدای خود گرداند تا از عذاب نجات یابد.

اما هرگز نجات نخواهد یافت[1]

از این مناجات بخوبی آدم می فهمد که روز قیامت آنچه که به در انسان می خورد عمل صالح است نه مال منال و نه اولاد و نه چاه جلال.

پی نوشت ها

[1]  ترجمه مناجات على بن ابى طالب (علیه السلام) 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۲
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی