خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت

روزشمار غدیر

بایگانی

رادکانا

.

موضوعات

دریافت کد وضعيت آب و هوا

استرس را چگونه مهار کنیم؟؟؟

مهارت مقابله با استرس

بیشتر افراد، واژه استرس را با اضطراب اشتباه می گیرند و هر دو را به یک معنا تعبیر می کنند. در حالی که اضطراب در معنای کلی کلمه، دلشوره ای مبهم بدون منبع شناخته شده و مشخص است که عموما با تپش قلب و سایر علایم بدنی همراه است. استرس یا فشار روانی واژه ای کلی تر از اضطراب می باشد. بهتر است بگوییم فرد مضطرب، خود تحت استرس (فشار روانی) می باشد. اما واژه استرس عموما به معنای فشارهای روانی ناشی از وقایع تلخ و ناگوار در زندگی نیستند.

فرد، در طول دوران رشد ( از کودکی تا لحظه مرگ ) تحت فشار های روانی گوناگون قرار می گیرد. این فشارها حتی می تواند ناشی از تحولات شادی آفرین زندگی همچون موفقیت در دانشگاه، ازدواج، تولد فرزند، تغییر مکان به محله و یا شهر بزرگ تر و ... باشد. بنابراین وقایع استرس زا لزوما وقایع تلخ همچون مرگ یک عزیز، اتمام یک رابطه عاطفی، شکست های مالی، تحصیلی و ... نیستند.

استرس ها می توانند کوتاه مدت یا دراز مدت باشند. کوتاه مدت همچون یک امتحان مهم، شلوغی صف، انتظار برای یک خبر مهم و یا بلند مدت و مزمن باشند. همچون بیماری مهم یکی از اعضای خانواده و یا استرس های روزانه ناشی از ارتباط با یک همکار و یا یک رئیس پرخاشگر. استرس ها همچنین می توانند شدید یا خفیف باشند.

ادامه دارد...

نظرات (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ذکر روزهای هفته
<
روزشمار محرم عاشورا