مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۰۹ ق.ظ

تنها زن شهیده در کربلا

امّ وهب از خیمه بیرون رفت و در کنار پیکر همسر شهیدش نشست. خاک و غبار از سر و صورت عبداللّه پاک می ‌کرد و می ‌گفت: بهشت گوارایت باد. در این هنگام شمر بن‌ذی‌الجوشن به جوانی از سربازانش گفت: برو با عمود بر فرقش بکوب!. و او چنین کرد و سر آن زن درهم شکست و در دم جان سپرد و به فیض شهادت نائل آمد.
منبع: انوار طاها
سوال

در حادثه کربلا چند زن به شهادت رسیدند؟

پاسخ

در منابع تاریخی، تنها کشته شدن یک زن به نام «امّ وهب»، همسر عبدالله بن عمیر کلبی گزارش‎ شده‎ است. شرح چگونگی شهادت وی در منابع تاریخی این‌گونه آمده است: همسر این زن دوّمین شهید از یاران حسین بود. بعد از آنکه همسر این زن (عبداللّه بن‌عُمَیْر) به شهادت رسید، امّ وهب از خیمه بیرون رفت و در کنار پیکر همسر شهیدش نشست. خاک و غبار از سر و صورت عبداللّه پاک می ‌کرد و می ‌گفت: بهشت گوارایت باد. در این هنگام شمر بن‌ذی‌الجوشن به جوانی از سربازانش گفت: برو با عمود بر فرقش بکوب!. و او چنین کرد و سر آن زن درهم شکست و در دم جان سپرد و به فیض شهادت نائل آمد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۷
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی