مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

سردار جلال الدین موفق تنها شهید دانشجوی فاروج

سردار جلال الدین موفق تنها شهید دانشجوی شهرستان فاروج است که راهگشای بسیاری از همسالانش بود.

سردار شهید جلال الدین موفق در سال 1339در  روستای یام از توابع شهرستان فاروج و در خانواده ای متوسط و مذهبی چشم به جهان گشود و در محیط پاک و سالم روستایی تربیت یافت.

وی از همان اوان کودکی علاقه خاصی نسبت به مسائل مذهبی و دینی داشته و پس از طی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در فاروج برای  ادامه تحصیل در دوره متوسطه را هی مشهد می شود  و در تمام دوران تحصیل جز دانش آموزان ممتاز و با استعداد کلاس شناخته  شده بود.

 شهید موفق در در سال 58 در رشته دبیری ریاضی در دانشگاه مشهد پذیرفته  ومشغول به تحصیل و فعالیت های سیاسی ایشان از اوایل سال 56در مشهد شروع می شود و در تمامی صحنه های انقلاب حضور فعا ل داشته است.

سردار شهید، سنگر دانشگاه را نه فقط برای تحصیل علم ،بلکه برای رشد وآگاهی و مبارزه با هرخط و مشی که برخلاف جهت انقلاب اسلامی در حرکت است شناخته بود.

درسال 58 و59که اوج فعالیت منافقین وگروهک ها در دانشگاه بود ایشان یکی از اعضای  بسیار فعال گروه های اسلامی در دانشگاه بودند طوری که چهره این شهید برای تمامی دانشجویان مذهبی شناخته شده بود، پس از انقلاب فرهنگی و بسته شدن دانشگاه ها به جهت علاقه وافری که نسبت به سپاه پاسداران داشت  مشغول خدمت در این نهاد در شهرستان شیروان شد ایشان درسال 61 ازدواج کرد وثمره ازدواجش یک پسر به نام مصطفی است.

 شهید موفق مدت های زیادی را در جبهه های حق علیه باطل حضورداشت ودرمهرماه 62پس از بازگشایی دانشگاه مجدد به ادامه تحصیل پرداخت ودر طول مدت تحصیل به همسرشان گفته بودند  که روح من فقط در سپاه آرامش می یابد  و بالاخره در اوایل سال 65 تصمیم به رفتن به جبهه  را گرفته و وارد واحد اطلاعات عملیات می شود و در دوران حضورش در جبهه های حق علیه باطل رشادت های زیادی را به گفته ی همرزمانشان  می آفریند .

شهید موفق در آئینه دوستان

دوستان و هم رزمانی که توفیق شهادت نیافتند امروز به مدد همّت وارشادات شهید در مقام خدومت به نظام وانقلا برآمده اند.

توفیق چوبدار یکی از دوستان شهید موفق است که سال ها در سپاه پاسداران خدمت کرده و حالا دوره بازنشستگی را می گذراند.

وی که دو سال از شهید کوچکتر است گفت:  هم محلی وهم مدرسه ای بودیم ، ترم 3 دانشگاه بود که انقلاب پیروزشد اما از قبل این رویداد هم یکی از مبارزان فعال با رژیم بود.

چوبدار افزود: شهید موفق یک دم آسوده نبود، با تعطیلی دانشگاه ها به عضویت سپاه درآمد و توانست یکی از شرورترین افرادی که مخل سلامت اجتماع بود و بارها از دست ماموران گریخته بود را دستگیر کند.

این همرزم شهید گفت: شهید موفق کاپیتان تیم فوتبال شهرستان بود به بهانه ورزش و فوتبال جوانان بسیاری را جذب  ودر عمل به آنان اخلاق آموخت.

 چوبدار افزود: با توجه به فعال بودن حوزه علمیه، به بهانه های مختلف طلاب را به فوتبال می کشاند تا جوانان در تعامل با طلاب احکام و اخلاق بیاموزند و طلاب هم تکنیک های ورزشی را آموزش ببینند.

 این دوست شهید افزود:  حضور طلاب در ارتقا اخلاق ورزشکاران بسیار موثر بود.

وی با اشاره به اینکه همه فعالیت هایش بر روی برنامه بود افزود: حتی برای اینکه روزنامه ای درروز یا هفته خریداری کند از قبل پیش بینی می کرد و متناسب با برنامه هایش هزینه می کرد.

 این پاسدار بازنشسته اظهار داشت: با تعطیل شدن دانشگاه به شهرستان باز می گشت وشب ها کلاس های تقویتی  برای دانش آموزان ضعیف می گذاشت.

چوبدار گفت: بسیاری از هم نسلان شهید موفق به همت وراهنمایی  وی در پست های مختلف جای گرفتند وفعالیت کردند.

این دوست شهید که اهل هنر خط ونقاشی است  گفت: هربار که از دانشگاه باز می گشت کتاب های مرتبط با این هنرها را برایم می آورد ودر مقابل خواست من برای پرداخت هزینه کتاب، می گفت، چون برای سپاه رایگان فعالیت های هنری انجام می دهی، این کتاب ها برای تقدیر است.

چوبدار گفت: کار برای شهید عار نبود، همراه ما برای کارگری در زمین کشاورزی حضو می یافت ودر پاسخ به مسخره کنندگانش که چرا شما یک دانشجو رو به چنین شغلی آورده اید، دندان شکنانه از عار نبودن کار حرف می زد.

وی افزود: شب ها هم با موتور مسافر کشی می کرد.

وی گفت: در زمان نخسن وزیری شهید رجائی وباهنر 4 تا 5 ماه حقوق نگرفت وبه همکاران هم توصیه می کرد چون خزانه خالی است مدتی از گرفتن حقوق چشم بپوشند.

این دوست شهید افزود: به نماز جماعت بسیار بها می داد و در محل کار اگر حتی یک نفر در صف نماز بود به او اقتدا می کرد ونماز را به جماعت می خواند.

وصیت نامه های شهدا اسناد تاریخی ارزشمندی است که سرشار از درس آزاده گی وعزتمندی است و لازم است تا نسل امروز جامعه با پشتوانه ی فرهنگی  و تاریخی خود در سطر سطر این اسناد ارزشمند آشنا شوند شهید موفق در وصیتنامه ی خود که پیش از عملیات کربلای  2نوشته و در عملیات  والفجر آن را تکمیل کرده است به نکات ارزشمندی اشاره داشته اند، دربخشی از وصیتنامه شان آمده،  با الهام ازآیه شریفه ی (یادآوری کن که دریادآوری برای مومنین دو نفع وجودارد همانطور که خداوند متعال در سوره مبارکه ملک می فرماید: خدائیکه آفرید مرگ و حیات را، تا بیازماید  کدامین نیکو ترید قلم به دست می گیرم و این سطور را می نویسم، آگاه باشید وجود خود را جز به بهشت مفروشید.

 هموطنان عزیز، جنگ تحمیلی با تمام خساراتی که برای امت اسلامی  داشت از جهتی از الطاف الهی و نعمتی عظیم برای ما بود طوریکه جوانان و پیران در میدان کاروزار  حماسه هایی خلق کردند که نمونه اش  را جزدر برهه ای ازصدراسلام نداشته ایم.

شهید موفق ازمردم کشورمان بویژه جوانان در بخشی از وصیت نامه اش  تقاضا می کند، جنگ را تا پیروزی نهایی و محو تمامی مظاهر استکبار جهانی وآزادی کربلا، قدس عزیز وکعبه شریف  از چنگال صهیونیزیم ، ادامه دهند  و تا فتح نهایی به پیش روند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۳۰
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی