مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۰۹ ق.ظ

چرا همجنس گرایی مدرن شده؟؟

مقدمه

خداوند در وجود انسان غرائز و نیازهای مختلفی را قرار داده است که برای ادامه حیات وی در روی زمین لازم و ضروری است در کنار میل به خوردن و آشامیدن، میل جنسی از جمله امیالی است که برای بقای نسل در وجود انسان هست.

بخشی از تلاش های انسان در طول زندگی صرف تامین این نیازها و ارضای این امیال است. اما با توجه به هدف انسان از زندگی و فلسفه وجود این نیازها در وجود انسان، تامین این نیازها از هر طریقی نمی تواند درست باشد. برای همین برخی از راه هایی که بشر برای بر طرف کردن این نیازها در پیش گرفته، مسیر انحرافی است. همان طور که هر چیزی را انسان نمی تواند در سبد تغذیه خود قرار دهد از هر روشی هم نمی تواند برای ارضای نیاز جنسی خود اقدام کند. برای همین خود ارضایی و یا میل به همجنس (همجنس گرایی) و یا ارتباط انسان با حیوان، جزو موارد انحرافی برای تامین نیاز جنسی قلمداد شده است. و در اسلام هم همچون دیگر ادیان الهی از این امور به شدت نهی شده است و مجازاتی هم برای مرتکبین آن قرار داده شده است.

در عصر حاضر و با گسترش ابزارهای ارتباطی، این انحرافات علاوه بر جنبه فردی، جبنه اجتماعی و تجاری و حتی سیاسی نیز پیدا کرده است و در برخی کشورها علاوه بر اینکه این مساله را امری انحرافی و فاسد تلقی نمی کنند، به رسمیت بخشیدن بدان و تبلیغ و رسانه ای کردن و قبح زدایی از آن نیز اقدام کرده اند. و این کار را دفاع از حقوق انسان ها دانسته و بدان افتخار هم می کنند. لذا می بینیم در کنار کشورهایی که نسبت به این مساله محدودیت ها و مجازات هایی اعمال کرده اند در برخی کشورهای دیگر این انحرافات را قانونی کرده و حتی ترویج هم می کنند و به بهانه حقوق بشر، کشورهایی را که برای این انحرافات محدودیت ها و مجازات هایی قائل شده اند، تحت فشار قرار می دهند.

حضرت لوط علیه السلام و قوم لوط

در قرآن 27 بار سخن از حضرت لوط علیه السلام به میان آمده، و او را به عنوان یکی از پیامبران مرسل و صالح خوانده که در برابر قوم سرکش و شهوت پرستی قرار داشت و آنها را به آیین حضرت ابراهیم علیه السلام فرا می‎خواند، ولی آنها از اطاعت دستورهای او سرپیچی می‎کردند.

واژة «لوط» در اصل از لاطَ یلُوط گرفته شده و به معنی ارتباط قلبی است، بنابراین این پیامبر خدا که پیوند محکم قلبی با خدا داشت، با نام لوط خوانده می‎شد، و به عکس او، قومش به لواط و ارتباطهای نامشروع آلوده بودند.

حضرت لوط علیه السلام از خویشان حضرت ابراهیم علیه السلام بود، مطابق پاره‎ای از روایات، برادرزاده یا پسر خاله ابراهیم علیه السلام بود، و طبق بعضی از روایات، برادر حضرت ساره همسر ابراهیم علیه السلام بود. هنگامی که حضرت ابراهیم علیه السلام در سرزمین بابِل (عراق کنونی) مردم را به یکتا پرستی دعوت نمود، لوط نخستین مردی بود که در آن شرایط سخت به ابراهیم علیه السلام ایمان آورد، و همواره در کنار ابراهیم علیه السلام بود، و یگانه یار و یاور ابراهیم علیه السلام در دوران مبارزات او با نمرود به شمار می‎آمد، چنان که ساره نخستین زنی بود که به ابراهیم علیه السلام ایمان آورد.

لوط چنان که ظاهر امر نشان می‎دهد در همان بابل به دنیا آمد، و پس از اعتقاد به حقّانیت آیین ابراهیم علیه السلام از مبلّغین و مدافعین این آیین بود، و در این مسیر به مقام ارجمندی از نبوّت و رسالت رسید که خداوند (در آیة 133 صافّات) می‎فرماید:

«وَ إِنَّ لُوطاً لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ؛ همانا لوط از رسولان بود. »

  1. ۱. زندگی حضرت لوط (ع)
  2. ۲. ویژگیهای فردی و خانوادگی حضرت لوط علیه السلام (ایمان)
  3. ۳. ویژگیهای فردی و خانوادگی حضرت لوط علیه السلام (نهی از منکر)
  4. ۴. جغرافیای تاریخی داستان حضرت لوط (ع)
  5. ۵. ماجرای گفتگوی فرشتگان الهی با ابراهیم و لوط علیه السلام (عذاب الهی)
  6. ۶. ویژگیها و اعمال زشت قوم لوط علیه السلام (رذایل اخلاقی)
  7. ۷. ویژگیها و اعمال زشت قوم لوط علیه السلام (هواپرستی)
  8. ۸. گناه عجوزۀقوم لوط
  9. ۹. شبهه منافات عصمت لوط علیه السلام با عرضه دختران خود به قومی مفسد

 

داستان حضرت لوط و قوم لوط در آیات قرآن کریم

در قرآن مجید در سوره های اعراف، هود، حجر، انبیاء، نمل، عنکبوت، صافات، ذاریات و قمر اشاراتی به حضرت لوط، قوم لوط و گناه شنیع آنها شده است.

  1. ۱. داستان حضرت لوط و قوم لوط در آیات قرآن کریم
  2. ۲. درس ها و عبرتهای سرگذشت قوم لوط در قرآن کریم

داستان حضرت لوط و قوم لوط در آیات قرآن کریم

همجنسگرایی و لواط در روایات

  1. ۱. همجنس گرایی و لواط در روایات

 

همجنس گرایی علل و عوارض و راه های پیشگیری و درمان آن

در مورد علل روی آوردن به هم جنس گرایی هنوز توضیحی که مورد قبول همۀپزشکان و روانشناسان باشد وجود ندارد و برخی متخصصان به علل روانی – اجتماعی وبرخی به دیگر عوامل زیستی (کارکرد نامتعادل غدد و هورمون های جنسی) اشاره داشته اند.

علل هم جنس بازی از دیدگاه روانی اجتماعی، آشفته بودن روابط میان والدین و فرزندان، یادگیری های نادرست و محیط اجتماعی ناسالم می باشد و به طور خلاصه می توان به کنترل نداشتن بر غریزه جنسی اشاره داشت. اما آن چه مسلم است این که چنین رفتاری حتی از جانب افراد مبتلا به این عمل نابهنجار تلقی می شود و لازم است کنار گذاشته شود.

همجنس گرایی علل و عوارض و راه های پیشگیری و درمان آن

  1. ۱. انسان و همجنسگرایی
  2. ۲. تربیت جنسی
  3. ۳. فلسفه همجنس گرایی
  4. ۴. همجنس گرایی از دیدگاه جامعه شناسی
  5. ۵. هم جنس گرایی در نگاه عقل و علم
  6. ۶. نبایدهای همجنس گرایی در نگاه عقل و دین
  7. ۷. علل ابتلا و درمان هم جنس گرایی
  8. ۸. راههای پیشگیری از همجنس گرایی
  9. ۹. آثار هم جنس خواهی
  10. ۱۰. امراض و بیماری های همجنس بازان

فتاوای مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گرایی

فتاوای مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گراییفتاوای مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گرایی

 

  1. ۱. فتاوای مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گرایی

 

پرسش و پاسخ

  1. ۱. جاری شدن حد و عذاب اخروی بعد از توبه از گناه همجنس بازی
  2. ۲. روشهای مناسب جهت مبارزه با همجنس بازی
  3. ۳. عدم تمایل به جنس مخالف
  4. ۴. علت تمایل به جنس موافق
  5. ۵. گناه همجنس بازی
  6. ۶. حرمت همجنس بازی در اسلام

 

همجنسگرایی مدرن

یکی از حوزه های جدی قابل بررسی در بحث غرب و همجنس گرایی، وجه علمی مدرنیسم است که از قرن ۱۸ شروع به توسعه نمود و به تدریج تمامی شئون زندگی اجتماعی و فردی غرب را تحت تأثیر قرار داد. توسعه علمی و نفوذ تجربه گرایی (experimentalism) و عینیت گرایی (objectivism) در علوم اجتماعی، نشانگر اهمیت نگاه علمی و تخصصی به زندگی بشر، در مقابل نگاه های ارزشی است. این سیر تاریخی، بشر و دانش او از امور را هرچه بیشتر در مرکز تعاملات اجتماعی و سیاسی قرار داده و دیدگاه های الوهی و اخلاقی را از اعتبار ساقط کرد. به این ترتیب، باید گفت توسعه علمی و افول مذهب در جامعه مدرن دو حرکت موازی هستند.

پرچم همجنس گرایان

پرچم همجنس گرایان

  1. ۱. مدرنیسم و همجنس گرایی

 

همجنس گرایی، حقوق و قانون مجازات

  1. ۱. قوانین مربوط به لواط، تفخیذ و مساحقه در قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران
  2. ۲. نکته ای در مجازات لواط

 

همجنس گرایی و رسانه ها

نگاهی به ادبیات موجود در زمینه همجنس گرایی و شیوه های پرداختن به آن، مبین نقش ابزاری «رسانه» در گسترش همجنس گرایی است. «چگونه درک ما از موضوعات بحث انگیز توسط رسانه شکل می گیرد؟»، «علت پرداختن رسانه به این موضوعات چیست و این موضوع انتخاب ما برای نحوه پرداختن به موضوعات در فضای عمومی را محدود می کند یا خیر؟»، «آیا رسانه خنثی است یا ما را به سمت دیدگاه خاصی به موضوعات سوق می دهد؟»، و «رسانه چگونه تحمل نسبت به موضوعات خاص را در ما شکل می دهد؟»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۲
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی