مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۰۳ ق.ظ

این زن چه کرد که به این مقام رسید؟؟؟

تصویر مرتبط

شهید طیبه زمانی دانشجوی رشته شیمی دانشگاه مشهد در سال ۱۳۳۴ در خانواده‌ای کم درآمد و روحانی در روستای گودین کنگاور به دنیا آمد. او در سنین کودکی قرآن را در مکتب خانه آموخت. استعداد سرشارش موجب شد که دوران ابتدایی و متوسطه را با درجه ممتاز پشت سرگذارد.
او در دبیرستان منادی حجاب بود و در راه دفاع از حجاب و ارزشهای اسلامی بسیار تلاش می‌کرد. او از اخلاق اسلامی برخوردار بود و بسیار متواضع و مهربان بود و در کنار فعالیتهای مذهبی و درسی ، کارهای هنری هم انجام می‌داد .
او در هنرهای مختلفی از قبیل قالیبافی،‌خیاطی، گلدوزی ، گلسازی ، بافندگی ، عکاسی و امدادگری مهارت داشت.
وی بعد از اینکه دوران تحصیل را با موفقیت گذارند، در رشته شیمی دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد . او در دانشگاه به فعالیتهای مذهبی، و سیاسی خود ادامه داد.
در حادثه زلزله طبس در گروه امداد امام به همراه دیگر دانشجویان به طبس رفت و با تمام توانش به مدت یک ماه مشغول خدمت به یتیمان و بی سرپرستان شد.
او عکاس ماهری بود و عکسهایش که از طبس گرفته شده بیانگر محرومیت و فشار طبقه مستضعف است و طغیانی است علیه رژیم منفور پهلوی .
زمانیکه کماندوهای رژیم پهلوی به حریم بیمارستان اطفال مشهد حمله نمودند او به یاری اطفال بی‌پناه پرداخت .
روز ۲۶ دی ماه ۵۶ که روز آزادی زن اعلام شده بود به همراه دیگر دانشجویان پیرو خط امام در مشهد به تظاهرات پرداخت و از حجاب این ارزش الهی حمایت کرد. در نتیجه رژیم شاه آنان را دستگیر نمود که بلافاصله با پیام آیت‌الله شیرازی آزاد شدند.
در آخرین بار نیز که تعداد زیادی از عکسهای شهدا ‌ی خونین مشهد در زلزله زدگان طبس را به ارمغان آورده بود تا در معرض دید همگان بگذارد، تقدیر چنین بود که عکس خود او به عنوان آغازگر بر سردر نمایشگاه نصب شود.
او همچون عمه‌اش زینب (س) صبور و مقاوم و همچون مادرش زهرا (س) پهلو شکسته از دنیا رفت . در روز ۱۷ دیماه ۵۷ در صلات ظهر و الله اکبر گویان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
در روز تشییع جنازه اش، مجله جوانان آنروز با تیتر درشت نوشت: « روستاییان برمزار طیبه زمانی پاس می‌دادند، چون می‌ترسیدند مزدوران رژیم جنازه‌اش را بسرقت ببرند».
بعد از شهادتش مراسم یادبود یکی پس از دیگری منعقد می‌گشت و بدین ترتیب شهادت ایشان تداوم انقلاب و روشنفکری افراد بی‌شماری شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۳
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی