مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

16. دفاع از افغانستان تحت اشغال

ما بار دیگر پشتیبانى بى دریغ خود را از برادران مسلمان و مظلوم افغانى اعلام مى داریم و اشغالگران را شدیدا محکوم مى نمائیم. ما مسلمانیم و شرق و غرب بر ایمان مطرح نیست. ما از مظلوم دفاع مى کنیم و بر ظالم مى تازیم. این یک وظیفه اسلامى است.
ب) حوزه معنویت و اخلاق

یکى از برکات این نهضت قضیه تحول روحى در جامعه ما هست، که من مکرر این را گفته ام که این تحول روحى که در ایران پیدا شده است و این نهضت توانست این تحول روحى را ایجاد کند به خواست خداى تبارک و تعالى، از این پیروزى که نصیب ما شده است و دست اجانب را کوتاه کردیم و دست خیانتکارها را، اهمیتش بیشتر است. این تحولات روحى به این زودى براى یک شخص هم حاصل نمى شود تا برسد به گروه ها، تا برسد به سرتاسر یک کشور.
 
تحول معنوى و اخلاقى یاد شده، جلوه هاى مختلفى داشت؛ از جمله:
17. تحول به ملتى شجاع

شما ملاحظه کردید که یک تحول بزرگ روحى که در ایران پیدا شد بالاتر از این فتحى بود که کردند و آن تحول روحى این بود که یک روز پاسبان مى آمد توى بازار مى گفت چهارم آبان است همه باید بیرق بزنید، هیچ کس به خودش اجازه نمى داد که، توى مغزش نمى آمد که مى شود با این پاسبان مخالفت کرد. هیچ کس، همه اطاعت، هر جا مى رفت اطاعت، توى دانشگاه هم که مى آمد اطاعت مى کردند، یک وقت بعد از یکى، دو سال چنین شد که مردم ریختند توى خیابان و گفتند: ((ما شاه نمى خواهیم)) و پیروز هم شدند. این تحول روحى، آن خوفى که از پاسبان بود متبدل شد به یک شجاعتى که ازتانک نترسیدند. همان آدمى که از آن چوبى که دست پاسبان بود مى ترسید، همان آدم آمد در خیابان مشتش را گره کرد و حمله کرد به تانک، کشته هم شد، اما حمله کرد به تانک!
18. تحول به ملتى جهادگر

الحمدلله تحول بزرگى در ملت ما پدید آمده است و این جوان ها که به عشرتکده ها و فساد و فحشا کشیده مى شدند، الان به جبهه ها رفته و براى اسلام و مملکت پیروزى و افتخار مى آفرینند و ما در برابر آنان مسئولیم. و هیچ انقلابى تاکنون صورت نگرفته است که دو سه سال اینقدر نتیجه داده باشد.
19. تحول به ملتى شهادت طلب

در ملت ما یک تحولى حاصل شد که آن تحویل سابقه نداشت آن تحول این طور بود که شهادت را براى خودشان فوز عظیم مى دانستند. جوان هاى ما الان هم پیش من مى آیند ـ بعضى از آنها ـ و مى گویند که شما دعا کنید که ما شهید بشویم، این رمز پیروزى بود که همانطورى که در صدر اسلام مسلمین با این رمز پیش بردند، ملت ما هم با این رمز پیش برد و با این رمز است که ملت ها مى توانند پیش ببرند.
20. تحول به ملتى ایثارگر و نوع دوست

تحول دیگرى که پیدا شد، امروز یک دسته از جوان ها، زن و مرد، از اروپا آمدند پیش من و آنها گفتند ما آمدیم براى اینکه در روستاها برویم و به مردم خدمت بکنیم. جوانهایى که سابق در مسائل دیگر فکر مى کردند امروز در اینجور مسائل فکر مى کنند. مى آیند، ازاروپا مى آیند، ازخارج مى آیند، زن ومردشان مى آید براى اینکه در روستاها بروند کمک کنند به روستایى ها. چنانچه از داخل، از دانشگاه، طبیب، مهندس، خانم ها همه مى روند دراین روستاها وکمک مى کنند. این حس تعاون یک حسى است که،یک تحولى است که اعجاز آمیز است و آنچه که هست خداوند تبارک و تعالى انجام داده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۸
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی