مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۲۷ ق.ظ

دستاوردهای رهبر انقلاب طی بیست سال اخیر چیه؟؟؟

**رهبری آیت ا... خامنه ای در ۲۰سال اخیر بر همگان آشکار کرد که ایشان از توانمندی و مدیریت هوشمندانه ای برای حفظ نظام و انقلاب علی رغم فراز و نشیب های فروانی که کشور در این دو دهه با آن مواجه بود برخوردارند، در این گزارش خانه ملت در گفتگو با تعدادی از نمایندگان مجلس به تشریح بخشی از دستاورد های رهبر انقلاب دردو دهه گذشته پرداخته است که با هم می خوانیم:

تثبیت مردم سالاری دینی ، مهمترین دستاورد رهبری

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تثبیت مردم سالاری دینی را مهمترین دستاورد رهبری حضرت آیت ا... خامنه‌ای طی دو دهه گذشته دانست.

"سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد" خاطر نشان کرد: دستاوردهای دو دهه رهبری و زعامت دینی و سیاسی  آیت ا.. خامنه‌ای (دامت برکاته) در حوصله یک مصاحبه نمی‌گنجد و تنها می‌توانیم به صورت گذرا به پاره‌ای از فرازهای برجسته دو دهه رهبری همراه با عقلانیت و دانش و تدبیر برآمده از ایمان و معرفت دینی و توحیدی و الهام گرفته از درک سیاسی صحیح از واقعیت‌های جهان اسلام و دنیای امروز اشاره کنیم.

وی پاسداری از مبانی فکری و اندیشه سیاسی و سجایای اخلاقی سلوک معنوی بنیانگذار عظیم الشان انقلاب و تلاش برای عینیت یافتن و عملیاتی شدن این اصول و مبانی فکری را از جمله دستاوردهای رهبری آیت ا.. خامنه‌ای ذکر کرد.

ابوترابی فرد تثبیت مردم سالاری دینی را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و منطقه‌ای نظام اسلامی و افزایش عزت ملی و اقتدار سیاسی نظام  را از دیگر دستاوردهای رهبری مقام معظم رهبری طی بیست سال گذشته برشمرد.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی برای افزایش سطح آگاهی و بیداری امت اسلام و فراهم آوردن زمینه بسیج عمومی نیروهای وفادار به اسلام، انقلاب اسلامی و آرمان‌های متعالی حضرت امام(ره)  رویاروی نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار از دیگر نتایج رهبری داهیانه حضرت آیت ا.. خامنه‌ای در این مدت بوده است.

ابوترابی‌فرد، ابلاغ چشم‌انداز بیست ساله به منظور تبیین جهت حرکت قوای سه گانه در راستای تحقق ایران 1404 را یکی دیگر از دستاوردهای رهبری مقام معظم رهبری دانست و گفت: تدوین و ابلاغ سیاست‌های ذیل اصل 44 قانون اساسی در راستای افزایش حضور و فعالیت بخش‌های غیردولتی در عرصه‌های اقتصادی و کوچک نمودن و چابک سازی دولت به منظور انجام شایسته وظایف حاکمیتی خود و فراهم آوردن بستر پیشرفت توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی از جمله نتایج رهبری معظم له بوده است.

وی همچنین از فرماندهی مقتدرانه نیروهای مسلح و ارتقاء استثنایی جایگاه و موقعیت نیروهای مسلح و قدرت دفاعی نظام و همین‌طور مرعوب شدن نظام سلطه در برابر ارتقاء جایگاه ملی، اقتدار سیاسی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان دیگر دستاوردهای رهبری حضرت آیت ا.. خامنه‌ای طی بیست ساله گذشته یاد کرد.

 

رهبری توطئه‌های علیه نظام را به فرصت تبدیل کرد

"روح‌الله حسینیان" گفت: رهبری‌های داهیانه حضرت آیت ا... خامنه‌ای توطئه‌های علیه نظام جمهوری اسلامی را به فرصتی برای تداوم و حفظ انقلاب اسلامی مبدل نمود.

نماینده تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر، تداوم رهبری و خط امام خمینی (ره) و حفظ انقلاب اسلامی را از جمله مهمترین دستاوردهای رهبری آیت ا.. خامنه‌ای در بیست سال گذشته دانست و خاطر نشان کرد: فراموش نکرده‌ایم که همه رسانه‌های ابرقدرت‌ها، انقلاب را وابسته به شخص امام(ره) عنوان می‌کردند و همه امیدشان این بود که با رحلت ایشان، انقلاب از هم فروبپاشد.

وی ادامه داد: اما همه آنها شاهد بودند، رهبری‌های فرزانه آیت ا.. خامنه‌ای نه تنها مانع از فروپاشی انقلاب شد بلکه در حفظ، منسجم و قدرتمند‌تر شدن انقلاب نقش اساسی ایفا کرد.

رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراها از هدایت کشور در مقاطعی که انقلاب با بحران‌هایی مواجه شد به عنوان دیگر دستاوردهای رهبری آیت‌ا... خامنه‌ای یاد کرد و اظهار داشت: با روی کارآمدن جریان اصلاح طلبی، فضای سنگینی علیه ارزش‌های انقلاب بوجود آمد و برخی سعی داشتند انقلاب را از درون تهی کنند و با یک انقلاب مخملی، نظام را متلاشی کنند، اما در این میان شاهد بودیم که رهبری‌های صحیح و مواضع دقیق آیت ا... خامنه‌ای نه تنها این توطئه‌ها را خنثی کرد، بلکه آنها را به فرصتی برای تداوم و حفظ انقلاب اسلامی مبدل نمود.

حسینیان، حفظ جایگاه ایران به عنوان امید جهان اسلام و مستضعفان را یکی دیگر از دستاوردهای رهبری آیت ا... خامنه‌ای ذکر کرد و یادآور شد: تبدیل ایران به عنوان یک قطب در مقابل آمریکای جهان‌خوار و ایستادگی در مقابل همه تحریم‌ها یکی از نتایج رهبری ایشان است و ما امروز شاهدیم که حتی غرب نیز معتقد است بین ایران انقلابی مذهب محور با منافع ابرقدرتی آمریکا یک جنگ سرد حاکم است.

نماینده تهران، دفاع از حقوق علمی ایران را یکی دیگر از دستاوردهای رهبری آیت ا... خامنه‌ای دانست و تصریح کرد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران در تکنولوژی هسته‌ای پیشرفت بسزایی کرد، همه ابرقدرت‌ها تلاش کردند این دستاوردها را خنثی و حذف کنند اما ایران با پایداری و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری توانست بر روی حقوق علمی خود ایستادگی کرده و ابرقدرت‌ها را وادار به عقب نشینی کند.

رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراها اظهار داشت: هدایت نیروهای مسلح به عنوان قدرتمند ترین نیروی دفاعی در منطقه از جمله دستاوردهای رهبری مقام معظم رهبری است و همه ما دیدیم به دلیل قدرتمندی نیروهای مسلح ایران، آمریکا هیچگاه نتوانست دست به اقدامات شیطنت آمیز بزند.

وی بازداشتن حکومت‌داران و زمامداران از اشرافیت را از دیگر دستاوردهای رهبری آیت ا... خامنه‌ای دانست و گفت: حکومت طوری است که افرادی که در رأس امور قرار می‌گیرند آهسته، آهسته احساس تمایز و برتری نسبت به مردم پیدا می‌کنند که این باعث فاصله بین حکومت و مردم می‌شود و متاسفانه در کشور ما نیز به مرور زمان حکومت داران ما به این سمت حرکت می‌کردند که با تلاش‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری، جلوی این انحراف گرفته شد و امروز مسئولان ما با ساده زیستی و همگونی با مردم فاصله حکومت را با اقشار ملت، از بین برده‌اند.

 

حفظ کشور و نظام با رهبری مقام ولایت فقیه محقق شد

"مصطفی کواکبیان" تصریح کرد: حفظ کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری و مدیریت مقام ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین دستاورد رهبری آیت ا... خامنه‌ای حفظ نظام جمهوری اسلامی، تمامیت ارضی و وحدت ملی و حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب است، خاطرنشان کرد: کشورهایی همانند عراق، افغانستان، پاکستان و یا حتی کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز و سایر همسایگان به دلیل نداشتن محور اساسی وحدت یعنی ولایت فقیه، همواره دچار اختلافات، تشتت و جنگهای داخلی و مشکلات عدیده هستند، لذا از این جهت باید گفت بزرگترین نعمت مردم یعنی حفظ کشور، با رهبری و مدیریت ماقم ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

وی از تداوم خط امام (ره) و تاکید بر تفسیرها و اصول ترسیم شده از طرف معمار کبیر انقلاب به عنوان دیگر دستاورد رهبری آیت ا... خامنه‌ای یاد کرد و افزود: هر چند در این مدت تلاش‌های مذبوحانه‌ای از سوی عده‌ای از مخالفان صورت گرفت تا خط و آرمان‌های امام (ره) کم فروغ شود ولی خدا را شاکریم که مقام معظم رهبری همواره به این موضوع توجه ویژه دارند و هر سال در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) ضمن تجدید میثاق خویش و آحاد ملت، بر خط شفاف و روشن حضرت امام (ره) تاکید می‌فرمایند.

نماینده سمنان، تبیین توطئه‌های دشمنان اسلام نایب محمدی در سراسر جهان را دستاورد دیگر رهبری ایشان دانست و تصریح کرد: همواره توطئه‌هایی که گاه در زاهدان، گاه در بغداد، گاه در لبنان و گاهی در غزه و کابل و عربستان شکل می‌گیرد و درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است با تحلیل‌های دقیق و تیزبینی‌های جامع و هوشیاری کم نظیر از سوی مقام معظم رهبری خنثی شده است.

کواکبیان همچنین جهت‌گیری عمومی کشور به سمت پیشرفت و تحقق عدالت و آزادی و اصول قانون اساسی را از دیگر دستاوردهای رهبری آیت ا... خامنه‌ای طی بیست سال گذشته برشمرد و تاکید کرد: ما با قاطعیت بر این باوریم که پیشرفت‌های علمی در زمینه فناوری هسته‌ای، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و پرتاب ماهواره‌ها و امثال آن دقیقا به واسطه دلگرمی‌ها، پشتیبانی‌ها، ایستادگی‌ها و رهنمودهای ایشان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور با نشاط مردم در عرصه‌های مختلف تعیین سرنوشت و ابراز وجود مردم در سطح ملی و بین‌المللی به عنوان دیگر دستاورد رهبری آیت ا... خامنه‌ای یاد کرد و گفت: در دوران رهبری ایشان بیش از 20 انتخابات برگزار شده که علیرغم انتقاداتی که به نهادهای اجرایی در بحث تایید صلاحیت‌ها وارد است، این نقش بی بدیل رهنمودها و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب بوده است که در همه انتخابات به طور متوسط 60 درصد مردم پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.

 

بیداری اسلامی در خاورمیانه با رهبری انقلاب گسترش یافت

"علی مطهری" گفت: گسترش بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و نفوذ نهضت اسلامی در اروپا نتیجه رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ، خارج نشدن از چهارچوب آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی را یکی از دستاوردهای رهبری آیت‌الله خامنه‌ای طی بیست سال گذشته دانست و تصریح کرد: پس از رهبری ایشان شاهد بودیم آرمان‌هایی که توسط امام (ره) و شهید مطهری مطرح شد، زنده ماند و به دست فراموشی سپرده نشد.

وی با تاکید بر رهبری داهیانه و قوی آیت‌الله خامنه‌ای در این مدت، اظهار داشت: ما در مقاطع حساس کشور خصوصا در دوره هشت ساله اصلاحات که کشور با خطرات زیادی مواجه بود، شاهد بودیم که ایشان به خوبی کشور را هدایت کردند و اجازه ندادند برخی از اصلاح طلبان ساختار شکن که به دنبال ایجاد تغییرات در ساختار نظام بودند به اهداف خود برسند.

مطهری یادآور شد: این مساله، گذشته از تدبیر و استعداد رهبری که در ایشان وجود دارد، ناشی از ارتباط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با خداوند و تهذیب نفس ایشان است که به حمدالله توانسته‌اند تا حد زیادی جای خالی امام (ره) را پر کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما توانستیم در سایه رهبری ایشان گام‌های بلندی در جهت اهداف انقلاب از جمله عدالت اجتماعی، آ‍زادی، استقلال سیاسی اقتصادی و نهضت جهانی اسلام برداریم.

مطهری یادآور شد: امروز بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه قابل مقایسه با 20 سال گذشته نیست و نفوذی که نهضت اسلامی در اروپا پیدا کرده را نمی‌توان با گذشته قیاس کرد که همه اینها نتیجه رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است

 

آیت‌الله خامنه‌ای برای مردم ایران خمینی دیگری است

اسدالله بادامچیان اظهار داشت: بالاترین ره‌آورد بیست سال رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظ جایگاه ایشان در بین مردم و مصداق همان شعار ملت است مبنی بر اینکه «خامنه‌ای خمینی دیگری است».

نماینده مردم تهران، ری،‌شمیرانات و اسلام‌شهر گفت: مدیریت مقام معظم رهبری در این دوره نشان داد که به خلاف تلاشی که از سوی دشمنان صورت گرفت، انقلاب اسلامی متکی به شخص نیست و اگر شخص امام (ره) از این دنیا برود انقلاب اسلامی صدمه نخواهد دید.

بادامچیان اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای ایشان اینست که به خوبی توانستند اصل ولایت فقیه عادل و آگاه را پس از امام (ره) تحقق بخشند.

وی افزود: شخصیت آیت الله خامنه‌ای به گونه‌ای برجسته بود که در نشست خبرگان رهبری برای انتخاب جانشین حضرت امام (ره) ایشان اکثریت قریب به اتفاق آرای اعضای خبرگان رهبری را از آن خود کردند.

بادامچیان تاکید کرد: اتفاق نظر برای انتخاب ایشان به نحوی بود که در دوره‌های بعدی نیز این تصمیم تایید و مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده تهران با بیان اینکه رهبر انقلاب توانستند با عدالت و اخلاق، نمونه مثال زدنی برای حاکم عادل اسلامی باشند اظهار داشت: همین ویژگی‌ها باعث شد تا ملت ایران ایشان را با همان نگاهی که به امام خمینی (ره) داشتند ببینند و با توجه به نگاه دقیق و هوشمندانه ملت ایران رسیدن به چنین جایگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ارائه دیدگاه‌های فقهی ارزشمند از سوی آیت الله خامنه‌ای را از دبگر ره‌آوردهای رهبری ایشان طی سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: عمق فقاهت اسلامی و حوزوی را می‌توان در رویکرد گسترده و جامع ایشان دید.

بادامچیان در ادامه تواضع و مردمی بودن مقام معظم رهبری را از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان برشمرد و گفت: تواضع ایشان در جایگاهی است که در پذیرش مسئولیت رهبری به چیزی غیر از خدمت به مردم و مسئولیت شناسی نمی‌اندیشند به نحوی که پست و مقام هیچگاه نتوانست ایشان را تابع خودش کند بلکه شخصیت و روح بلند ایشان بود که همواره به مهمترین پست‌ها هم به چشم ابزار نگاه می‌کردند.

نماینده تهران سپس به تدبیر و لیاقت آیت الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: این ویژگی‌ها باعث شد دستاوردهای بزرگی را در لبنان، فلسطین، عراق و دیگر کشورهای منطقه شاهد باشیم و همه اینها جدای از تلاش‌های ارزشمندی است که ایشان در راستای وحدت هرچه بیشتر بین شیعه و سنی در داخل ایران به کار بستند.

وی افزود: رهبر انقلاب در صحنه بین المللی به عنوان یک شخصیت ممتاز که مورد علاقه چهره‌های سیاسی است شناخته شده‌اند. به نحوی که حتی دشمنان نیز با ایشان از سر احترام برخورد می‌کنند و اقتدار ایشان را در نظام اسلامی پذیرفته‌اند.

بادامچیان خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های ایشان حالات عبادی، عرفانی و توجه الی الله و سرزدن به فقرا و نیازمندان، حضور در گلزار شهداء و نشست و برخاست صمیمی و بدور از آلایش با اقشار مختلف مردم است.

وی افزود: ساده زیستی و سلامت خانواده از دیگر ویژگی‌های ارزشمند مقام معظم رهبری است.

 

مهمترین دستاورد رهبری حفظ نظام است

موسی قربانی نماینده قائنات اظهار داشت: مهمترین دستاورد رهبری حضرت آیت ا...خامنه‌ای، حفظ نظام بوده است.

وی افزود: در مقاطعی از این بیست سال، شرایطی پیش آمد که بخشی از بدنه نظام در واقع به اپوزوسیون تبدیل شده بود و بحث براندازی نرم، خروج از حاکمیت و همه‌پرسی را مطرح می‌کردند.

نماینده قائنات خاطر نشان کرد:این موضوع در 18 تیر 78 به اوج خود رسید که از شاهکارهای رهبری آیت ا... خامنه‌ای، اداره کشور در این مقطع با حداقل هزینه و بهترین شکل بود.

قربانی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی و صنایع دفاعی کشور طی بیست سال اخیر، اظهر داشت: اوج پیشرفت‌های نظام در بخش‌های مختلف در جایی است که ایشان ورود پیدا کرده‌اند و ما طی این مدت پیشرفت‌های بزرگی را در زمینه ماهواره‌ها، موشک‌ها و صنایع نظامی شاهد بوده‌ایم.

نماینده قائنات با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه علم وفناوری اظهار داشت: حضرت آیت ا.. خامنه‌ای در شکوفایی علمی کشور سهم فوق‌العاده‌ای داشتند و در واقع فشارهای ایشان باعث تحرک دولت شده است.

وی ایجاد تعامل مثبت و سازنده بین قوای سه‌گانه را ازدیگر دستاوردهای رهبری آیت ا... خامنه‌ای ذکر کرد و گفت: ایشان طی این بیست سال همواره با اتخاذ سیاست‌های مدبرانه به ایجاد تعامل و همکاری بین قوا کمک کرده‌اند.

 

دهقان: رمز موفقیت مقام معظم رهبری در دنبال کردن افکار امام‌خمینی(ره) است

محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران در مورد مهمترین دستاوردهای رهبری آیت ‌ا... خامنه‌ای طی بیست سال گذشته اظهار داشت: نصب‌العین قرار دادن اندیشه‌های امام(ره) و پیمودن راه ایشان از مهمترین دستاوردهای رهبری مقام معظم رهبری طی بیست سال گذشته می‌باشد.

وی افزود: باتوجه به این که آیت ا.. خامنه‌ای شاگرد امام خمینی(ره)  و سال‌ها درکنار امام (ره) بودند به عنوان یک "خلف صالح" با تیزهوشی و "پاک نهادی" ویژه‌ای که داشتند توانستند اندیشه‌های حضرت امام(ره) را به خوبی بشناسند و در عمل ادامه دهنده  راه و افکار امام(ره) باشند.

دهقان خاطر نشان کرد: اگر می‌بینیم اندیشه و روش حضرت امام(ره) زنده و بالنده است به خاطر وجود و شخصیت جامع و برجسته مقام معظم رهبری است که با تدبیر و درایت پرچم ایده‌ها و آرمان‌های امام(ره) را در دست گرفتند به گونه‌ای که می‌توان به صراحت اعلام کرد رمز موفقیت مقام معظم رهبری طی بیست سال گذشته در دنبال کردن برنامه‌ها و افکار امام خمینی(ره) می‌باشد.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان این که بعد از امام(ره) شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی در کشور بودیم اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب همگان به صورت طبیعی امام خمینی(ره) را به عنوان رهبر انقلاب پذیرفتند اما در زمان رهبری آیت ا.. خامنه‌ای بسیاری از شخصیت‌های انقلاب به لحاظ سن و سال و سوابق انقلابی که داشتند احساس می‌کردند در جایگاه برابری با مقام معظم رهبری قرار دارند.

وی افزود: اما "درایت"، "سعه‌صدر" و "اخلاق خوش و الهی" آیت ا.. خامنه‌ای موجب شد تا این افراد به وزانت شخصیت ایشان پی‌ببرند و پس از مدت کوتاهی همه جناحها‌ مقام معظم رهبری را به عنوان فرزند خلف و صالح و جانشین حضرت امام(ره) پذیرفتند.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به دهه دوم انقلاب و رهبری حکیمانه آیت ا.. خامنه‌ای گفت: در این دوره باتوجه به پایان جنگ و آغاز دوره سازندگی فضای عافیت طلبی و مادیت گرایی یکی از آفت‌هایی بود که انقلاب و مسئولین نظام را تهدید می‌کرد و برخی ریخت و پاش‌ها بوجود آمد که نتیجه آن شکاف طبقاتی بود.

وی افزود: یکی از کارهای سخت این برهه کنترل اوضاع بود به گونه‌ای که گفتمان جهاد و شهادت آسیب نبیند ،در این فضا رهبری با درایتی که داشتند نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای برای جلوگیری از انحراف اهداف انقلاب ایفا کردند.

نماینده طرقبه با بیان این که در دهه سوم شرایط برای کشور و نظام دشوارتر شد چرا که در این دوره با تغییر و تحولاتی که صورت گرفت دهه اصلاحات نام گرفت به گونه‌ای که ملت احساس کردند فضای زنده و با نشاط در کشور حاکم شده است .

وی افزود: اما برخی فرصت طلبان تلاش کردند تا از این فضا سوء استفاده کرده و زمینه را برای تحقق آرمان‌های خود که متاثر از افکار غربی و مبتنی بر جدایی دین از سیاست بود را فراهم کنند .

نماینده طرقبه و چناران خاطر نشان کرد: در این دهه برخی تلاش کردند تا جوانان را در برابر انقلاب قرار دهند لذا مدیریت این دوران از سخت‌ترین دوره‌های پس از انقلاب بود.

وی افزود: اما مقام معظم رهبری با بینش عمیق و تدبیر شایسته‌ای که به کار بستند انقلاب و نظام توانست از این بحران‌ها سربلند بیرون آید.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به دهه چهارم انقلاب که پیشرفت و عدالت نام گرفت اظهار داشت: عزت، سربلندی و موفقیت در ابعاد مختلف در این دوره بیش از دوره‌های دیگر متبلور شد که همه اینها ناشی از رهبری حکیمانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: جایگاه ایران امروز در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به جایی رسیده است که دنیا ایران را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و موثر در معادلات بین‌المللی می‌شناسد و همه اینها به این خاطر است که بعد از گذشت بیست سال از رحلت امام خمینی(ره) اندیشه‌ها وآرمان‌های ایشان توسط مقام معظم رهبری زنده نگه‌ داشته شده اشت.

 

آلیا: مقام معظم رهبری طی این 20 سال توجه ویژه‌ای به حقوق بشر داشته‌اند

فاطمه آلیا گفت: تقویت اتحاد ملی و همبستگی بین اقوام مختلف ایرانی از جمله دستاوردهای رهبری آیت الله خامنه‌ای طی بیست سال گذشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای طی بیست سال گذشته، انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) را بیشتر به دنیا شناساند.

وی یادآور شد: معرفی اشغالگران صهیونیستی به ملت‌ها یکی از آرمان‌های امام بود که در دوران رهبری آیت الله خامنه‌ای تلاش‌ها برای افشاگری رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کرد.

آلیا از بیداری دینی ملت‌ها به عنوان یکی از دستاوردهای بیست سال رهبری آیت الله خامنه‌ای یاد کرد و گفت: این حقیقت که دین به خوبی قادر به اداره جامعه است در نظام جمهوری اسلامی ایران تبلور عملی پیدا کرد و نظریه استعمارگران مبنی بر جدایی دین از سیاست مهر باطل خورد و گرایش و اقبال به ادیان مختلف در دنیا گسترش پیدا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این مدت توجه ویژه‌ای به حقوق انسانی و حقوق بشر داشته‌اند و همواره جنایات مدعیان حقوق بشر که در پس شعارها مخفی شده‌اند را برای ملت‌ها افشا کرده‌اند.

وی به تاکیدات رهبری در مورد انسجام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: معظم له با طرح ایده تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی، مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی را به سمت وحدت سوق دادند که در این راستا بود که اجلاس‌های متعددی تشکیل و منشور وحدت اسلامی تدوین شد.

نماینده تهران، ایجاد اتحاد ملی و تقویت همبستگی بین اقوام مختلف ایرانی را از دیگر دستاوردهای رهبری آیت الله خامنه‌ای در بیست سال گذشته دانست و گفت: نامگذاری سال گذشته به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی ایشان تاثیر به سزایی در ایجاد وحدت ملی و همگرایی و صمیمت بین اقوام مختلف در داخل کشور داشت.

آلیا از حمایت از جنبش‌های آزادی بخش، حمایت از کشورهای تحت سلطه و تقویت ارتباط با کشورهای مستقل به عنوان دیگر دستاوردهای رهبری آیت الله خامنه‌ای یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین این مساله که دموکراسی در چهارچوب دین موثر است و این نوع دموکراسی است که انتخابات و صلح و آرامش را بر مبنای عدالت می‌خواهد و دموکراسی خارج از چهارچوب دین، منجر به تقویت هژمونی و سلطه مستکبران می‌شود از جمله دستاوردهای رهبری مقام معظم رهبری است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۱۴
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی