مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۴۰ ق.ظ

رزق مخلوقات به دست چه کسی تقسیم می شود؟؟؟

رزق جمیع مخلوقات به دست مبارک امام زمان(عج) تقسیم می شود

آیت الله محمد علی ناصری

استاد اخلاق حوزه گفت: حضرت سجاد علیه السلام می فرماید: دوست ندارم شما بین الطلوعین خواب باشید، زیرا خدا به دست ما رزق ها را میان بندگان تقسیم می کند، این مطلب را آن حضرت که مسؤولیت عالم وجود به عهده شان بود، می گویند. در حال حاضر هم حضرت بقیه الله(عج) مسؤولیت عالم وجود را دارد، رزق جمیع مخلوقات به دست مبارکشان تقسیم می شود.

آیت الله محمد علی ناصری در ادامه سلسله مباحث اخلاقی خود، جمع اقشار مختلف مردم در سلسله مباحث اخلاقی اظهار کرد: همه علوم و معارف در قرآن هاست. قرآن می‌فرماید: «وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلاَّ فی‏ کِتابٍ مُبین» هر چه‌ از علم اولین و آخرین هست در قرآن است. امام زمان

وی بیان کرد: در برخی نقل‌ها آمده که حضرت امیر علیه السلام فرمودند «آنچه که از علوم و معارف در قرآن آمده، در سوره حمد جمع شده و آنچه در سوره حمد است در «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم» است و آنچه در «بسم الله الرحمن الرحیم» آمده در بای آن است و من آن نقطه‌ای هستم که در باء بسم الله است

استاد اخلاق حوزه در ادامه  اشاره ای به بحث انتظار کرد و افزود: امام محمد باقر علیه السلام فرمودند« وَ اعْلَمُوا أَنَّ الْمُنْتَظِرَ لِهَذَا الْأَمْرِ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ.. » بدانید کسی که منتظر باشد،منتظر فرج امام زمان(عج) باشد، ثواب کسی را دارد که روزها روزه و شب ها مشغول عبادت باشد.

وی اذعان کرد: حضرت سجاد علیه السلام می فرماید: دوست ندارم شما بین الطلوعین خواب باشید، زیرا خدا به دست ما رزق ها را میان بندگان تقسیم می کند، این مطلب را امام سجاد علیه السلام که مسؤولیت عالم وجود به عهده شان بود، می گویند. در حال حاضر هم حضرت بقیه الله(عج) مسؤولیت عالم وجود را دارد، رزق جمیع مخلوقات به دست مبارکشان تقسیم می شود.

آیت الله ناصری تاکید کرد: شاید مهمترین چیزی که امام زمان علیه السلام از انبیاء قبل و اجداد طاهرینشان ارث برده اند، اسم اعظم باشد، در کتاب شریف اصول کافی نقل شده است که امام صادق علیه السلام فرمودند: همانا به حضرت عیسی بن مریم، دو حرف از اسم اعظم عطا شد و با آنها، معجزات خود را انجام می داد و به حضرت موسی، چهار حرف و به حضرت ابراهیم، هشت حرف و به حضرت نوح، پانزده حرف و به حضرت آدم، بیست و پنج حرف از حروف اسم اعظم عطا شده بود و خداوند متعال همه آنها را برای حضرت محمد صلی الله علیه و آله جمع کرد

وی ابراز کرد: همانا اسم اعظم خداوند، هفتاد و سه حرف است که هفتاد و دو حرف آن به حضرت محمد صلی الله علیه و آله عطا شد و فقط یک حرف از آن به ایشان عطا نشده است، غیر از علوم، مقامات و صفات انبیا، ابزار و وسایل شخصی انبیا هم به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به ارث رسیده است؛ مانند عصای حضرت موسی علیه السلام، انگشتر حضرت سلیمان علیه السلام و پیراهن حضرت یوسف علیه السلام، مختصر اینکه  اینکه وسایل رفاهی، دفاعی و اقتصادی انبیا به ایشان، ارث رسیده است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: من که می خواهم منتظر حضرت مهدی(عج) بشوم، راهش چیست؟ راهش تهذیب اخلاق است، اول خودم را اصلاح بکنم، خانه دلم را از کثافات خالی کرده و قلبم که ظلمتکده شده است، این حجابهای ظلمانی را از میان ببرم، بعد نور ولایت تلألؤ می کند و سنخیت میان انسان و حضرت حاصل می شود.

وی در پایان گفت: همه بزرگان اخلاق این طور که بنده در ذهنم هست دستور می دادند برای توسلات، اول باید خودت را اصلاح بکنی، اول می گفتند توبه،  باید سوء سابقه ها و صفتهای رذیله انسان از میان برود و صفتهای حمیده در وجودش ایجاد بشود، آن گاه ایجاد سنخیت می شوددر این زمان است که ارتباط معنوی با حضرت برقرار می شود و عنایات خاص، شامل حالش می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۵
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی