اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک، خداوندا شهادت در راه خود را به من عطا کن

بار دیگر خون سرخی از خاندان پاک رسول خدا(ص)و ائمه اطهار(ع) در رگهای دین جاری شده و خط گلگون شهادت را امتدادی دگر بخشید و همچون شمعی فروزان در عالم تشیع با سوختن خویش و در کف نهادن هستی به روشنگری و هدایت جویندگان نور و حقیقت می پردازد و جهان یرا روشنایی می بخشد و عالمی را به حرکت در می آورد.

شهید جبار رمضانی املش در خانواده ای مؤمن و متعهد در املش متولد شد. دوران تحصیل ابتدائی و متوسطه را در املش گذراند و سپس به منظور تحصیل علوم حوزه علمیه به قم مهاجرت نموده و مشغول فراگیری دروس حوزه در محضر آیات عظام و مدرسین فاضل شد و از منبع معلومات آنان کسب فیض نمود. هوش و استعداد او در فراگیری دروس تا حدی بود که با طلاب فاضل به مباحثه می نشست.

شهید رمضانی دروس حوزه را تا سطح لمعه فراگرفت و سپس بنا به نیاز روستائیان و محرومیت آنان در آبانماه سال 60 حوزه را به قصد کمک به روستائیان ترک گفته و بدین منظور فعالیت خود را در جهاد قم شروع نمود.

در بدو فعالیت خود در جهاد سازندگی قم در واحد آمار بود و سپس در واحد دفتری و حسابداری انجام خدمت می کرد. او بارها مایل بود که به جبهه نبرد با صدامیان برود ولی با مخالفت مسئولین جهاد روبرو شده بود اما سرانجام با کاروان اعزامی جهاد قم در جریان حمله بیت المقدس به جبهه های خونین شهر رفت.

شهید رمضانی در جبهه خونین شهر، مسئولیت حسابداری را به عهده داشت، ولی با اصرار به خط مقدم جبهه برای نبرد می شتابد و در این راه مرگ سرخ یعنی شهادت را به آغوش می کشد و آرزوی دیرینه اش تحقق می یابد.