مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۹ ق.ظ

چرا به سپاه هجمه می شود؟؟

هیچ یک از نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی یک هزارم درصد این احتمال را نمی‌داد که جریانی که مورد تأیید رئیس‌جمهور است اینگونه شمشیر را از رو برای سپاه ببندد. طی دو هفته گذشته بیش از ۳۵ سایت و وبلاگ (‌که احتمالاً «جوان» به زودی لیست آنان را منتشر خواهدکرد) به صورت جدی هجمه به سپاه را آغاز کردند:« توطئه شوم... علیه فرزند ملت»، «طرحی به نام همه برای برخورد با حامیان گفتمان انقلاب اسلامی»، « انتقال کامیونی اسناد یک نهاد امنیتی عالی به یک نهاد دیگر» و «فستیوال بصیرت در فرماندهان سپاه». علاوه بر آن هر رسانه‌ای که از نگاه آنان سلام وعلیکی با سپاه دارد را با پسوند‌های هجو نام می‌برند: «سایت امنیتی...» و «رسانه اقتدارگرای...». اگر به دوران اصلاحات برگردیم می‌بینیم که عیناً ‌همین عملیات رسانه‌ای و روانی علیه سپاه انجام می‌شد.
هجمه به سپاه در دوران اصلاحات زمانی آغاز شد که سپاه ضابط قضایی برای دستگیری ملی- مذهبی‌ها شد که در یک محفل شبانه طرح براندازی نظام را بررسی می‌کردند. بار ارزش منفی به نظامی‌گری و قرار دادن آن در مقابل حوزه اجتماعی یکی از تاکتیک‌هایی بود که اصلاح‌طلبان مد نظر داشتند، ‌آنقدر در فضای ضد سپاه در جامعه می‌دمیدند که خواستار اخراج دانشجویان بسیجی و بسیج دانشجویی از دانشگاه شدند که با مصوبه مجلس پنجم از انجام این کار ناکام شدند. علت هجمه‌های امروز به سپاه نیز آن است که مجدداً قوه قضائیه، سپاه را مأمور دستگیری و بازجویی از افراد منتسب به این جریان در حوزه مناطق آزاد و رمال‌ها کرد و این جریان نیز هجمه‌های خود را به سپاه شروع کرد.
این جریان حتی ابایی از این ندارد که سخنان خیلی محرمانه رئیس‌جمهور با فرمانده کل سپاه در یک جلسه دو جانبه را رسانه‌ای نماید: «یک مقام عالی دولتی به عالی‌ترین مقام آن نهاد گفته...» چه کسی سخنان رئیس‌جمهور در چنین جلسه‌ای را با نقل قول مستقیم (داخل گیومه) منتشر می‌کند و چگونه این مطالب در اختیار فلان سایت قرار می‌گیرد؟
هجمه این جریان به سپاه در حال حاضر و هجمه اصلاح‌طلبان دیروز و فتنه‌گران ۱۳۸۸ نشان می‌دهد که سپاه از اصول و شاقول ثابت و معینی پیروی و در حراست نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از انقلاب اسلامی مصمم و بدون اغماض عمل می‌کند. نگارنده همین‌جا از روابط عمومی سپاه و رسانه‌های آن (سپاه نیوز بلاغ مبین و...) می‌خواهد سخنرانی‌های احمدی‌نژاد در چند دوره مجمع سالانه فرماندهان سپاه را منتشر کند تا همگان ببینند و بدانند احمدی‌نژاد چگونه به اینکه یک پاسدار باشد افتخار می‌کرد.
به نظر می‌رسد این تقابل نیز از جنس بقیه مسائلی است که آنقدر با سرعت مسیر خروج از جاده را پیچید که نیروهای انقلاب را به «بحران تحلیل» گرفتار کرد. از آنجایی که رئیس‌جمهور محترم نه تنها از این جریان ابراز برائت نمی‌کند و نه تنها در قبال آن سکوت نمی‌کند بلکه به صورت جدی و تمام قد از آنان دفاع نیز می‌نماید، قطعاً هجمه به سپاه در پرونده ایشان نیز ثبت خواهد شد. لذا عقلایی به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور ضمن اعلام مواضع قبلی در خصوص سپاه و بسیج، اطرافیان را از معرکه آفرینی برحذر دارد. این بدان معنی نیست که همه سپاه و بسیج معصومند و اشتباهی در گوشه و کناری رخ نخواهد داد اما عملیات رسانه‌ای و ر‌سمی علیه سپاه از سوی کسانی که خود را سربازان خط مقدم انقلاب می‌دانند امری پارادوکسیکال است، البته این رفتار و مواجهه روی دیگری هم دارد و آن آشکار شدن چهره‌ای است که تاکنون پشت نقاب قرار گرفته بود و رفته رفته تحلیل نیروهای انقلاب را به خبر تبدیل کرد و پازل ذهنی و سوءظن نیروهای انقلاب را به یقین تبدیل می‌کند که نیت‌های آلوده چطور رنگ بالفعل به خود می‌گیرند. اما اگر از منظر اعتقادی به صحنه بنگریم، خون شهیدان بسیج و سپاه هرگز اجازه نخواهد داد تا جوهره اعتقادی و مردمی‌ سپاه در چشم ملت شهید داده ایران افول کند و کف‌های روی آب به زودی رخت برخواهند بست و کشتی انقلاب اسلامی از ورای همه توفان‌ها خودنمایی خواهد کرد.
این مظلومیت سپاه است که همیشه سنگ زیرین انقلاب اسلامی بوده که باید در قبال دفاع از انقلاب و عمران کشور از سوی دشمنان داخلی و دوستان نادان و دشمنان خارجی مورد هجمه قرار گیرد و به همین دلیل است که امام راحل فرمودند: «شما (پاسداران) آینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌های این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید.» تاریخ مصور انقلاب را پاس بداریم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۷
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی