مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵ ق.ظ

خاطرات مدافعین حرم 2

خاطرات یک مدافع حرم

بهبودی نیا- شاید تعداد زیادی از ما هنوز رزمندگان مدافع حرم را از نزدیک ندیده و پای صحبت‌های آن‌ها ننشسته باشیم. شاید ندانیم که یک مدافع حرم چه‌حرف هایی برای گفتن دارد. علی را یک‌بار در منزل یکی از شهدای مدافع حرم دیده بودم. آن‌قدر با حرارت صحبت می‌کرد که دقیقاً می‌توانستی تمام صحنه‌هایی را که در هنگام دفاع و رزم  در سوریه دیده است در ذهنت مجسم کنی، صدای گلوله‌ها را در تاریکی شب به‌وضوح بشنوی و لحظه‌های درگیری مسلحانه نزدیک را باپوست و خونت حس کنی درست مثل رزمنده مدافعی که کنار پنجره‌ای در خانه‌ای نیمه مخروبه ایستاده است و داعشی هایی را که به سمتش تیراندازی می‌کنند نگاه می‌کند و صدای چند نفر از آن‌ها را در راهروی ساختمان درحالی‌که از پله‌ها بالا می‌آیند می‌شنود.علی چند بار تا امروز برای دفاع از سوریه رفته و پدر همسرش نیز درراه دفاع از حرم به شهادت رسیده است. 
سی‌ودوسال دارد و تا کنون سه نوبت به سوریه اعزام شده است او درباره این که چطور و به چه شکلی به سوریه رفته است، می‌گوید:«پدر همسرم، هر وقت که از سوریه برمی‌گشت تعریف می‌کرد که جنگ در فاصله نزدیکی از حرم، در جریان است و کار به‌جایی رسیده است که داعشی ها برای منفجر کردن حرم حضرت زینب (س) صبح تا شب مشغول حفر یک کانال تا حرم حضرت زینب(س) بوده‌اند که با یاری خداوند، مدافعان حرم قبل از رسیدن داعشی ها به حرم، متوجه این کانال زیرزمینی شدند و از پیشروی داعشی ها جلوگیری کردند. از بزرگ‌ترها وصف روزهای جنگ و درگیری‌های داخل شهر خرمشهر را شنیده بودیم. جنگ این روزهای سوریه دقیقاً شبیه جنگ در شهر خرمشهر در زمان جنگ است. آن زمان خرمشهر مثل ناموس مردم شده بود و مردم نمی‌خواستند حتی یک وجب از خاک خرمشهر را از دست بدهند. حالا نیز این جنگ در دفاع از جبهه مقاومت اسلامی است و مدافعان آن نمی خواهند حتی یک وجب از این جبهه اسلامی به دست تکفیری ها بیفتد.اولین باری که حضور فاطمیون رسانه‌ای شد مربوط به زمانی بود که در یک منطقه درگیری شدیدی به وجود آمده و ارتش سوریه عقب‌نشینی کرده بود. بعد از ترک محل درگیری توسط ارتش سوریه همچنان تیراندازی‌ها ادامه داشته است. همه با تعجب از هم می‌پرسیدند ارتش که عقب‌نشینی کرده است و طبیعتاً نباید کسی در منطقه باشد، پس منبع این تیراندازی‌ها کجاست و چه کسانی در منطقه مانده‌اند و عقب‌نشینی نکرده‌اند؟ بعدها معلوم شد که 13 نفر از مدافعان حرم افغانستانی جلوی داعشی ها را در آن منطقه گرفته واتفاقا توانسته بودند آن منطقه را حفظ کنند. پس از رسانه ای شدن این موضوع، حضور چشمگیر نیروهای فاطمیون در سوریه به مردم اطلاع داده شد و این حضور هرروز پررنگ و پررنگ ترهم شد. (علی کمی مکث می‌کند و ادامه می‌دهد): خدا می‌داند و بس که این حضور از سر خلوص است چراکه هیچ‌کس حاضر نیست برای یک مبلغ جزئی جان خودش را به خطر بیندازد. نیت مدافعان، دفاع از حرم بی‌بی زینب (س) و کمک رساندن به مسلمانان است زیرا پیغمبر فرموده است: «هر کس صدای مظلومی را بشنود و به دادش نرسد از امت من نیست» به نظر ما به‌عنوان مدافعان حرم، مظلوم می‌تواند هرکسی باشد چه مسلمان، چه مسیحی چه هر انسانی با هر دین دیگر.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۷
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی