مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

از زبان علی علیه السلام

از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام از صفات ظاهری مهدی(عج) پرسیدند. حضرت فرمود: او جوانی است متوسط، نیکو روی، با موهای زیبا که بر دو شانه اش ریخته و نور چهره اش بر سیاهی محاسن و موی سرش غلبه دارد و آنان را ناپدید کرده، پدرم فدای بهترین فرزند خاتون های عالم باد.

از زبان امام سجّاد علیه السلام

امام سجّاد علیه السلام فرمود: برای ظهور قائم(عج) عجله نکنید، قسم به خدا، لباس او نیست مگر درشت و خشن و غذایش چیزی جز جوی سفت نیست، و او چیزی جز شمشیر نمی باشد و مرگ زیر سایه شمشیر است، جدا شوندگان از بسترهایشان 313 مرد به تعداد اهل بدر هستند که تا صبح خود را به مکه می رسانند و آنان اصحاب قائم(عج) هستند.

دو نشانه ظهور مهدی(عج)

امام باقر علیه السلام فرمود: دو نشانه پیش از ظهور قائم(عج) به وقوع می پیوندد که این دو شاهدی هستند که از زمان هبوط آدم به زمین تا آن زمان سابقه نداشته است؛ یکی اینکه خورشید در نیمه ماه رمضان می گیرد و دیگر اینکه ماه در آخر آن مُنخَسِف می شود و در آن هنگام حساب اخترشناسان به هم می خورد.

بارش شدید باران

امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: پیش از ظهور قائم (عج) سالی خواهد بود که باران های بسیاری در آن می بارد، خرماها بر روی نخل ها فاسد می شود، در آن وقت بر عقیده خود ثابت قدم باشید و شکی در خود راه ندهید.

نیز فرمود: سال پیروزی و ظهور قائم (عج) نهر فرات شکاف بر می دارد و می شکند و آب آن به کوچه و محله های کوفه روان می شود.

قیام در روز عاشورا

امام موسی بن جعفر فرمود: گوینده ای از آسمان در شب 23 رمضان نام قائم (عج) را می برد و روز عاشورا قیام می کند، پس [از آن صدا] هرکس خواب است بیدار و هر کس ایستاده می نشیند و هر کس نشسته از وحشت آن صدا بر می خیزد و آن صدای جبرئیل است.

حادثه حرمین

امام رضا علیه السلام فرمود: یکی از علائم فرج و ظهور قائم (عج) حادثه ای است که در بین حرمین [مکه و مدینه] روی می دهد، پرسیده شد آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصّبی در بین حرمین به وقوع می پیوندد و فلانی از اولاد فلان پانزده جوان دلاور را می کشد.

وصف پدر در حق پسر

از امام حسن عسگری درباره جانشینش پرسیدند، فرمود: مَثَل او مانند مَثَل خِضر و ذوالقرنین است. خضر از آب حیات نوشید و زنده است و نمی میرد تا اینکه در صور دمیده شود و امام زمان(عج) هر سال در موسم حج حاضر می شود و در عرفه، توقف می کند و وقتی مؤمنین دعا می کنند، آمین می گوید. خداوند تنهائی قائم ما را در زمان غیبت، به وسیله اُنس گرفتن با او بر طرف می سازد و تنهایی او را به خود وصل می کند.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: خوشا به حال کسی که زمان قائم اهل بیت مرا درک می کند در حالی که پیش از قیامش معتقد به او بوده و دوست او را دوست می داشته و از دشمنش بیزاری می جسته و تمامی ائمه هدایتگر قبل او را دوست داشته است، آنان نزد من بهترین و گرامی ترین خلق خدا هستند.

ثواب یاران مهدی

پیامبر صلی الله علیه و آله به اصحاب خود فرمود: مردمی بعد از شما خواهند آمد که یک مرد آنان ثواب پنجاه نفر از شما را دارند.

اصحاب عرض کردند: یا رسول اللّه ما در جنگ بدر و احد و حُنین در رکاب شما پیکار کردیم، قرآن در میان ما نازل شده است و چطور می شود مردمی بیایند که یک نفر آنان ثواب پنجاه نفر ما داشته باشند؟

حضرت فرمود: آنچه را که آنان متحّمل می گردند، اگر شما ببینید، نمی توانید مانند آنان صبر کنید.

اسماءِ سه گانه مهدی (عج)

از یکی صحابه روایت شده که گفت: از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیدم در حالی که سخن از مهدی(عج) بود، فرمود: با او بین رکن و مقام بیعت می شود، اسم او محمد، عبداللّه و مهدی است و اینها اسمای سه گانه اوست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۲
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی